INVITAȚI
• specialişti din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP);
• responsabili privind implementarea PNRR;
• Petre CRIȘAN, doctor în domeniul contabilității, specialist cu experienţă practică în metodologia financiar - contabilă, contabilitate de gestiune şi legislaţie specifică, din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, trainer în cadrul Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România.
PREZENTĂRI ȘI DEZBATERI
GESTIONAREA ACHIZIŢIILOR PRIN PNRR
• Inițierea procesului cu sursă PNRR – beneficiari publici și beneficiari privați.
• Principiul Do No Significant Harm (DNSH)
• Decizia de punere în aplicare din 29 octombrie 2021 de aprobare a evaluării planului de redresare și reziliență.
• Îndrumar metodologic pentru beneficiarii privați aplicabil în derularea procedurilor de achiziție pentru atribuirea contractelor de furnizare de produse, prestare de servicii, execuție de lucrări finanțate din fondurile externe nerambursabile și rambursabile aferente Mecanismului de Redresare și Reziliență.
• O.U.G. nr.70/26 mai 2022 privind prevenirea, verificarea şi constatarea neregulilor/dublei finanţări, a neregulilor grave apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor externe nerambursabile/rambursabile alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora şi recuperarea creanţelor rezultate.
• O.U.G. nr.124/13 decembrie 2021 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență, precum și pentru modificarea și completarea O.U.G. nr.155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență.
• Hotărârea nr.209/14 februarie 2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor O.U.G. nr.124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea O.U.G. nr.155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă.
TRATAMENTUL CONTABIL APLICABIL
Norme metodologice privind Angajarea, Lichidarea, Ordonanțarea și Plata cheltuielilor bugetare aplicabile instituțiilor publice pilot (Noul ALOP).
Sistemul național de raportare Forexebug (SNR FXB, O.M.F. nr.1517/2023).
• Particularități privind transmiterea și completarea formularelor din sfera raportării situațiilor financiare în Sistemul național de raportare. Probleme întâmpinate, spețe și cazuri practice.
• Verificări și validări de formulare efectuate în sistem.
• Generarea pachetului de situații financiare.
• Arhivarea și păstrarea documentelor din SNR FXB.
• Rolul Curții de Conturi în SNR FXB.
• Noutăţi privind SNR FXB.
Particularități privind contabilitatea proiectelor finanțate din Fonduri Externe Nerambursabile. PNRR – Planul Național de Redresare și Reziliență.
• Legislaţia în domeniu.
• Managementul financiar al PNRR.
• Sancțiuni.
• Monografie privind înregistrarea în contabilitate a operațiunilor specifice.
Aspecte practice privind utilizarea Sistemului naţional privind FACTURA ELECTRONICĂ: RO e-Factura: baza legală; fluxul emiterii, respectiv primirii facturii electronice în relația dintre operatorul economic și instituția publică (B2G).
Aplicaţii practice şi studii de caz ce vor ilustra temele tratate prin alternarea elementelor reglementate cu cele practice.
Pentru programul detaliat contactați coordonatorul evenimentului.
CERTIFICARE
Certificat de participare și competențe, pentru temele abordate, emis de furnizorul autorizat de formare profesională.
TAXĂ DE PARTICIPARE: 950 lei / participant (exclusiv TVA)
Include: acces la prezentările seminarului, mapa participantului cu materialele suport, consiliere pe toată perioada desfășurării evenimentului, coffee break, brunch.
TERMEN DE ÎNSCRIERE: 20 Februarie 2025
ÎNSCRIERI:
Coordonator eveniment: Nadina COJOCARU 0753.025.978
e-mail:office@expertaktiv.ro, expert_audit_group@hotmail.com, eag.bucuresti@gmail sau la telefon/fax 021.311.71.01, 0234/313.320